søndag den 22. februar 2015

Æggewraps


Jeg har lige lavet et par æggewraps til de næste par dages madpakker. De smager godt med forskelligt fyld - i morgen skal der salat og en rest stegt kylling i og på tirsdag skifter jeg kyllingen ud med tun (i vand). I sidste uge kom jeg bare et par skiver skinke og ost i og det var også godt :-)
Opskriften er inspireret af Maria, men jeg er ikke til skyr (surt stads) og har kun FiberHUSK (den gule æske) og ikke Husk (den grønne).

Her er min opskrift:

Til 2 store wraps (min pande er 26 cm) har jeg brugt

3 æg
3 spsk creme fraiche 18%
1 spsk FiberHUSK (den gule æske) (eller 2 spsk af den grønne)
salt og hvidløgspeber (fra Santa Maria)

Pisk alle ingredienserne sammen og steg wrapsene på panden i smør, et par min på hver side. Hvis dejen er blevet for stiv mens du steger den første, så tilsæt lidt fløde/piskefløde.

Hvis de skal bruges til morgendagens madpakke stilles de i køleskabet (hvor de kan holde sig en uges tid). De kan dog også spises varme :-)
 
Næringsindhold
(ifølge Lifesum)
 
Protein - 11,3 gram
Kulhydrater - 1,5 gram
Fedt - 13,2 gram


Ingen kommentarer:

Send en kommentar