mandag den 23. februar 2015

Boller

Opskriften på disse boller har jeg fundet hos Marisse, dvs. jeg havde ikke helt de rigtige ting, så her er min udgave.

Ingredienser:
6 stk

4 æg
1 dl creme fraiche 18%
1 dl mandelmel fra Funktionel Mad
1 dl græskarkerner
1 dl hørfrø
2 tsk bagepulver
1 tsk salt
 1 spsk fiberHUSK (den gule)

Fremgangsmåde:
Ovnen sættes på 180 grader.
I én skål blandes de tørre ingredienser og i en anden piskes æggene med creme fraichen.
Bagefter mikses det hele med en ske og står i ti minutter indtil blandingen er fast.
Sæt bollerne på bagepapir på en plade med en ske og bag dem midt i ovnen 20-25 min (mine fik 23 min).
De smager godt - især friskbagte. Dagen efter var de lidt tørre, men kunne sagtens spises. Jeg vil dog fryse dem for fremtiden og tage op efterhånden som de skal bruges.
Jeg har foreløbig kun smagt dem med ost på.

 
Næringsindhold i 1 bolle (ifølge Lifesum)
Protein: 11,9 gram (25%)
Kulhydrater: 6,1 gram (13%)
Fedt: 12,9 gram (62%)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar